IG-films logo

Promotiefilm

/

Promotiefilm

In de communicatie van opdrachtgever naar publiek is elk detail van belang. Zowel in beeld als in tekst.

Een promotiefilm promoot een idee, ondersteunt een actie of draagt bij aan het realiseren van een funding.

Dat vergt een intensieve samenwerking van de schrijver met de opdrachtgever en één of (meerdere) marketeer(s).

Ruime voorbereidingstijd is essentieel bij het maken van een dergelijke film.

Het resultaat is een aantrekkelijke commercial achtige film met een cinematografische look.

Graag help ik je hierbij! Laten we een kennismakingsgesprek inplannen.

Crowdfundfilm - Praat vrij bij Mij

Geïnspireerd door high-end commercials ontwikkelden wij deze crowdfundfilm voor PraatvrijbijMIj. Met een team van ongeveer 35 mensen (professionals en vrijwilligers) werd deze film in vier dagen op verschillende locaties opgenomen.

Met cameraman Serhan Meeuwissen en belichter Jan van Galen creëerden we korte scènes die het verhaal van PraatvrijbijMij cinematografisch konden ondersteunen.

Genre: Promotiefilm
Opdrachtgever: Keuze Vrij bij Mij

Duur: 2 min. 29 sec.

Camera: RED Gemini / Sony FX6

Script: Olaf Weller, Ed Kortekaas, Jan Boesten

DOP: Serhan Meeuwisse
Ac: Jasper Kops
Gaffer: Jan van Galen
Audio: Daniel Laaper

Sounddesign: Gal Tsadok Hai
Muzikant: Roger Spees
Graphics: Mitchel Tan

Productie: Gabby Voncken

Regie: Jan Boesten

SPEURVONTUUR

Iris van Houwelingen had een geweldig idee om haar bedrijf een boost te geven middels  een crowdfunding. Ze benaderde mij om een crowdfundfilm te maken. Samen met een beginnend cameraman nam ik die uitdaging aan en realiseerde ik deze film. We volgden drie gezinnen tijdens de try out van deze speurtocht. 
De film werd op een crowdfundplatform  gepubliceerd en binnen een aantal weken had zij zoveel geld opgehaald dat ze met een gerust hart haar bedrijf een vliegende start kon geven. 
Een leuk project met veel improvisatie en ad hoc reageren op gebeurtenissen.
Opdrachtgever:  Speurvontuur (Utrecht)



T*S*T*N

Midden in de coronaperiode benaderde een stichting van bezorgde ouders mij met het verzoek een aantal films te maken over wat er met kinderen op middelbare scholen gebeurde. Na een aantal gesprekken met ouders en kinderen, ontwikkelde ik drie scenarios. Vervolgens werden die gerealiseerd. Hiermee benaderde de stichting ouders om vooral waakzaam te zijn over wat er met hun kinderen dreigde te gebeuren en maakte hen opmerkzaam op hun website voor meer informatie.

Opdrachtgever: Stichting -ik kan gewoon naar school-

Ik breng de passie en de essentie van ondernemers, kunstenaars en ambachtslieden in beeld.